Roda de premsa. Mesa sectorial sense documentació.

Roda de premsa del 30 de novembre de 2022

Presencial a la Via Augusta de Barcelona davant del Departament d’Educació

USTEC·STEs denunciem la mala praxi
i el menyspreu al conjunt de treballadores:
a menys de 24 h de la convocatòria de mesa sectorial,
no tenim la documentació necessària!

Intervé

ROSA AGUILÀ
Delegada de Lleida d’USTEC·STEs

CC BY-ND USTEC·STES (IAC)

Comunicat 30/12/2022

USTEC·STEs considerem un greu menysteniment i una falta de respecte, no només als representants sindicals sinó al conjunt de persones treballadores de l’educació, que ahir dimarts 29 de novembre, 24 h abans de la mesa que s’havia de celebrar avui 30 de novembre, l’Administració encara no hagués facilitat la documentació a tractar. Una situació que, malauradament, s’ha donat en més d’una ocasió enguany i el curs passat. La mesa prevista era molt rellevant, s’hi havien de negociar els futurs procediments d’oposicions en el marc del procés d’estabilització del personal interí, unes convocatòries de les quals depenen milers de persones que viuen una situació contínua d’incertesa i angoixa sobre el seu futur laboral. Davant la queixa presentada ahir per USTEC·STEs, l’Administració ha reaccionat canviant els paràmetres de la reunió programada, decidint fer-la en línia, traslladant els punts sobre els processos d’estabilització a una futura mesa el dilluns 12 de desembre i deixant tan sols qüestions de tràmit per a la negociació d’avui dimecres. Per tot això, USTEC·STEs hem acordat no participar de la mesa i convocar una concentració aquest matí davant del Departament d’Educació a Via Augusta, a la que s’ha convidat a la resta de sindicats de la mesa, per denunciar públicament el maltractament i la nul·la voluntat negociadora de l’Administració. USTEC·STEs advertim que queda una última oportunitat d’acostament i negociació entre les dues parts durant les meses del 12 i del 14 de desembre, i que la situació actual no es pot repetir si l’Administració pretén realment arribar a un acord que retorni les condicions laborals. El 12 de setembre vam tornar a seure a la mesa de negociació després d’aconseguir la reducció d’una hora lectiva per a tots els nivells i cossos i la contractació de més de 3500 treballadors. Des d’aleshores hem constatat l’incompliment flagrant del tercer punt acordat: l’establiment d’un calendari de meses de negociació real per situar la negociació de tota la resta de reivindicacions laborals i retallades a revertir: la inversió del 6% del PIB, el retorn del primer estadi a 6 anys, la reducció de les 2 h lectives als majors de 55 anys, l’equiparació salarial del professorat PTFP, el pacte d’estabilitat per al personal interí, etc. No ha existit cap voluntat negociadora ni a les meses sectorials, ni a les meses tècniques, ni a les comissions de treball de negociació, com és aquest darrer cas dels processos d’estabilització. Portem gairebé tres mesos de curs i tenim la certesa que no hi ha negociació, que l’Administració ha portat a terme la seva estratègia inicial: tenir un mes de setembre sense vagues a l’educació pública i deixar passar el temps i fer llanguir els temes sense donar cap resposta a les nostres propostes. USTEC·STEs ja vam advertir que no signem xecs en blanc, que tot i revertir la principal de les retallades, com és el retorn de la reducció de l’hora lectiva, la resta de reivindicacions i retallades que encara suporta el col·lectiu docent i laboral als centres és insostenible. Per tot això, animem el professorat a participar activament de les assemblees als territoris per debatre i analitzar la situació actual i tornar a les mobilitzacions.

USTEC·STEs

Dimecres 30 de novembre de 2022

Vídeos relacionats

Roda de premsa. Estat de les negociacions.