Encartellada a les seus de tots els SSTT

Encartellada a les seus de tots els SSTT.
Crida sindical unitària a la mobilització de l’educació pública.
22 de març de 2021

Encartellada a les seus de tots els SSTT.

A menys ràtio, més atenció a la diversitat i més qualitat educativa.

Més personal vol dir grups més reduïts, major atenció, treball més individualitzat, lluita contra el fracàs escolar i la segregació.

No pot ser que els centres que paguen més tinguin més recursos. Lluitar contra la segregació vol dir disminuir ràtio i augmentar la plantilla. Per tothom.

Es pot prioritzar l’educació (- ràtios + plantilla) o prioritzar l’estalvi (saturació de centres amb plantilles reduïdes i baixes sense cobrir).

Catalunya és un dels territoris amb les ràtios més elevades d’Europa. També estem a la cua en inversió en educació.

Crida sindical unitària a la mobilització de l’educació pública.

El sistema educatiu pateix un infrafinançament endèmic i no hi ha voluntat política per invertir en recursos que atenguin les necessitats reals de l’educació.

El departament d’educació ha fet una pèssima gestió de la pandèmia, ignorant les demandes sindicals unitàries i de la comunitat educativa.

La manca d’inversió ha posat en evidència, durant la pandèmia, les mancances del nostre sistema educatiu: l’alt índex de segregació escolar, l’empitjorament de l’atenció a l’alumnat, la manca de recursos i l’augment de la càrrega laboral.

Tot i l’esforç que ha fet el personal dels centres que ha possibilitat mantenir els centres oberts, al departament d’educació no li ha tremolat la mà a l’hora de deixar sense nomenament a les persones substitutes durant les festes de Nadal i de fer tornar als centres al personal de risc.

Des de fa 10 anys mantenim retallades de les nostres condicions laborals i cal recuperar-les ja!

Reclamem mesures REALS per la nostra seguretat i que no posin en risc la nostra salut en els centres.

El decret de direccions i de plantilles atempten contra la democratització dels centres i la transparència a l’hora de cobrir els llocs de treball. Exigim la seva retirada per què els projectes educatius tornin a estar en mans dels claustres i les places dels centres s’ocupin sota el criteri objectiu del mèrits.

Volem discutir, parlar, compartir col·lectivament amb tot el personal dels centres, així que us animem a totes a participar en les assemblees de zona per valorar les reivindicacions plantejades i concretar el calendari de mobilitzacions que pot culminar en vagues si és veu necessari.

Cridem a la màxima participació en les convocatòries d’aquest pla de lluita, ens hi juguem molt!

Música MATSTEIBER MUSIC
CC BY-ND USTEC·STEs (IAC)

1 comentari a “Encartellada a les seus de tots els SSTT”

1. Pingback: Pancartes arreu del territori - Sindicat Punt Net