Pancartes arreu del territori

Reclamem una educació presencial, segura i de qualitat
Març i abril de 2021

Pancartes arreu del territori

USTEC·STEs reclama una educació presencial, segura i de qualitat penjant grans pancartes durant març i abril del 2021 arreu del territori.

Volem una educació segura!
+ personal
– ràtios
+ seguretat

#educaciosegura #educaciodequalitat

Crida sindical a la mobilització de l’educació pública.

El sistema educatiu pateix un infrafinançament endèmic i no hi ha voluntat política per invertir en recursos que atenguin les necessitats reals de l’educació.

El departament d’educació ha fet una pèssima gestió de la pandèmia, ignorant les demandes sindicals unitàries i de la comunitat educativa.

La manca d’inversió ha posat en evidència, durant la pandèmia, les mancances del nostre sistema educatiu: l’alt índex de segregació escolar, l’empitjorament de l’atenció a l’alumnat, la manca de recursos i l’augment de la càrrega laboral.

Tot i l’esforç que ha fet el personal dels centres que ha possibilitat mantenir els centres oberts, al departament d’educació no li ha tremolat la mà a l’hora de deixar sense nomenament a les persones substitutes durant les festes de Nadal i de fer tornar als centres al personal de risc.

Des de fa 10 anys mantenim retallades de les nostres condicions laborals i cal recuperar-les ja!

Reclamem mesures REALS per la nostra seguretat i que no posin en risc la nostra salut en els centres.

El decret de direccions i de plantilles atempten contra la democratització dels centres i la transparència a l’hora de cobrir els llocs de treball. Exigim la seva retirada per què els projectes educatius tornin a estar en mans dels claustres i les places dels centres s’ocupin sota el criteri objectiu del mèrits.

Volem discutir, parlar, compartir col·lectivament amb tot el personal dels centres, així que us animem a totes a participar en les assemblees de zona per valorar les reivindicacions plantejades i concretar el calendari de mobilitzacions que pot culminar en vagues si és veu necessari.

Cridem a la màxima participació en les convocatòries d’aquest pla de lluita, ens hi juguem molt!

Veure el vídeo de l’encartellada als SSTT del 22 de març de 2021

Música MATSTEIBER MUSIC
CC BY-ND USTEC·STEs (IAC)